გაკვეთილი - საქართველოს დაცული ტერიტორიები
1.გაკვეთილის თემა
|
საქართველოს დაცული ტერიტორიები
|
2.სწავლების საფეხური / დისციპლინა
საგნის დასახელება
|
დაწყებითი მე-5 კლასი
|
3.ინტეგრირებული საგნები
|
ისტორია (მასწ. ნ.კვარაცხელია)
ისტ.-ის (მასწ. ნ. საღინაძე)
|
4.მოსწავლეთა რაოდენობა
|
30
|
5.განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
|
0
|
6.აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
|
მოსწავლეები გაეცნობიან ბუნების რამოდენიმე დაცულ ტერიტორიასა და იშვიათ
მცენარეებს, ისტ-ის გამოყენებით ნახავენ ლაგოდეხის ნაკრძალის საბავშვო შემეცნებითი
მარშრუტის საექსკურსიო ობიექტებს.
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ ისტ-თან დაკავშირებული კომპეტენციები რომელთა
დანიშნულებაა მათ მიერ საკუთარი ცოდნის შეფასება, ახალი მასალის ათვისება და ტრანსფერული
უნარების განვითარება.
|
7.ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები/ინდიკატორები
|
ისტორია.
მოსწავლეს შეუძლია:
ა) განასხვავოს სახელმწიფო ნაკრძალი ეროვნული პარკისაგან.
ბ) ადრეული ასაკიდან ისწავლოს თუ როგორ უნდა გაუფრთხილდეს საკუთარი ქვეყნის
ბუნებას.
გ) გაიგოს თუ რა გავლენას ახდენს ბუნების მრავალფეროვნება ნაკრძალისა
და ეროვნული პარკის ყოფაზე.
ისტ-ის გამოყენებით გაეცნობიან
იმ სიახლეებს რომლების დაინერგა 2014 წლის ზაფხულის სეზონიდან.
მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის
ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება. ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების
დროს.
|
8. თანმიმდევრობა
|
შესავალი : 1 წთ
გაკვეთილის დასაწყისში მასწავლებელი
კლასს აცნობს ახალი გაკვეთილის თემას, მიზნებს, აქტივობებსა და შეფასების ფორმებს.
A ფაზა (გამოწვევა)
I : აქტივობა : პრეზენტაცია - 8 წუთი
მასწავლებელი გაკვეთილის დაწყებისთანავე მოსწავლეებს სთავაზობს პრეზენტაციას.
იგი სთხოვს მოსწავლეებს გაიხსენონ და დაასახელონ მათთვის ნაცნობი მასალა: საქართველოს
გეოგრაფიული მდებარეობა, რა განაპირობებს ბუნების მრავალფეროვნებას, რა ქმნის ასევე
საქართველოს ჰავას, რომელ ზღვასთან აქვს გასასვლელი, რომელ ორ ქვეყანას აკავშირებს
დარიალის ხეობა.
B ფაზა (ცოდნის კონსტრუირება)
II აქტივობა : მოდი ვივარჯიშოთ - 3 წთ.
მოსწავლეები კომპიუტერის ეკრანზე
მასწავლებლის მეთვალყურეობით დამოუკიდებლად შეასრულებენ დავალებას. ამ დავალების
ძირითადი დანიშნულებაა არსებული მასალის გააზრება და ათვისება.
III აქტივობა - 5 წუთი - კომპიუტერის გამოყენებით „ლაგოდეხის ნაკრძალის“
მოძიება/გაცნობა.
IV აქტივობა - 3 წუთი - კომპიუტერის გამოყენებით მოგზაურობა ლაგოდეხის
ნაკრძალის საბავშვო შემეცნებით მარშრუტზე.
გაჩერება I – „აიწონა დაიწონა“
ამ გაჩერების მიზანია მოსწავლეებმა შეამოწმონ თავიანთი ფიზიკური
შესაძლებლობები - ვინ უფრო დიდ ხანს გაძლებს.
V აქტივობა - 3 წუთი - მოსწავლეები მოგზაურობენ ლაგოდეხის ნაკრძალში.
გაჩერება II – „ხის ასაკი“ - ამ გაჩერებაზე მოსწავლეები დათვლიან ხის
განაჭერზე წრიულ ზოლებს და ამ მეთოდით დაადგენენ ხის ასაკს.
VI აქტივობა - 2 წუთი - აბა სცადე გადათვლის შემდეგ გაიგო რამდენი წლის
იყო ეს ხე როდესაც შენ დაიბადე
VII აქტივობა - „ტყის ტელეფონი“
გაჩერება III- მოსწავლეები ეცნობიანვებ-გვერდზე არსებულ ინფორმაციას
„ხეები არა მარტო წყას ატარებენ, მათ ხმის გადაცემაც შეუძლიათ“
C ფაზა (გამთლიანება/რეფლექსია)
VIII აქტივობა : 10 წუთი - მასწავლებელი ახდენს შესრულებული სამუშაოს შეჯამებას,
აკეთებს დასკვნებს, აწყობს გამოკითხვას (რა ვისწავლეთ, რა ვიცოდით, რა გავაკეთეთ,
რაში გამოგვადგება)
შევაჯამებთ მიღებულ ცოდნას და ვივარჯიშებთ.
საშინაო დავალება - 2 წთ.
მასწავლებელი აძლევს კლასს საშინაო დავალებას. მოსწავლეებმა კომპიუტერის
საშუალებით უნდა მონახონ მსგავსი მასალა და შეადგინონ ახალი მარშრუტი.
|
9.შეფასება
|
მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს შეფასების რუბრიკის მიხედვით, როგორც
განმსაზღვრელი ისევე განმავითარებელი შეფასებით. შეფასდება კლასში ჩართულობა, საკლასო
დავალებები, არგუმენტირებული მსჯელობა, აზრის ლაკონურად ჩამოყალიბება და კომპიუტერთან
მუშაობის უნარები.
|
10.საგანმანათლებლო რესურსები
|
კომპიუტერი:
ინფორმაციის წყარო - მე-5 კლასის სახელმძღვანელო.
|
განმსაზღვრელ-განმავითარებელი შეფასების
რუბრიკა
|
|||
შეფასების კრიტერიუმი
|
სუსტი - 1-5
|
საშუალო - 6-7
|
მაღალი - 8-10
|
გონებრივი იერიში
|
არასრულყოფილად პასუხობს, არაადეკვატურად იყენებს ტერმინებს და აღნიშვნებს,
ვერ აღიქვამს შეკითხვის შინაარს
|
აღიქვამს კითხვის შინაარს, პასუხი ძირითადად სწორია, შეიცავს მცირე ხარვეზებს
|
კითხვებს აღიქვამს სწორად და თანმიმდევრულად. სრულყოფილად პასუხობს ისტორიულ
ტერმინებს, სწორად მსჯელობს და აკეთებს ლოგიკურ ანალიზს
|
კომპიუტერთან მუშაობა
|
არასრულყოფილად იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს
|
იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს მასწავლებლის დახმარებით
|
საინფორმაციო ტექნოლოგიებს იყენებს მიზანმიმართულად, გამართულად მუშაობს
მასთან
|
პრეზენტაცია დაფასთან
|
ვერ არჩევს და ვერ იყენებს გზებს და მეთოდებს პრეზენტაციისთვის, მიზანი
არ არის მიღწეული და მოთხოვნების უმრავლესობა არ არის გათვალისწინებული
|
აღიქვამს დავალების შინაარს, ირჩევს მსჯელობის დასაბუთებულ ხერხებს,
ამახინჯებს ტერმინებს, გათვალისწინებულია ზოგიერთი მოთხოვნა
|
მასალის გადმოსაცემად ირჩევს ოპტიმალურ ხერხს და სრულყოფილად ახდენს
მის რეალიზებას, იყენებს ისტორიულ ტერმინებს და დასკვნებს, მიზანი მიღწეულია სრულყოფილად
|
No comments:
Post a Comment